
A: Egyszer utazott fapadossal, késett, nem volt kedves vele a stewardess, vagy zsúfolt volt, vagy kifizettették vele a plusz két kiló túlsúlyt, lényeg, hogy valami kellemetlen volt, és soha többet. Aki fapadossal utazik, megérdemli, azért olcsó mert szar.
A/2: Soha nem utazott fapadossal, de aki fapadossal utazik, az megérdemli, mert olcsó húsnak híg a leve.
A/3: Az adott légitársasággal egyszer utazott és kellemetlensége akadt, és utálja azt a légitársaságot és azzal soha többet.
B: Valamelyik királyi légitársaságnál dolgozik, a fapados szerinte azért olcsó, mert nem jár szolgáltatás hozzá, bármi gebasz van, akkor megszívja az utas, ezért érdemes királyi légitársasággal utazni, az különben is manapság már sokszor nem is drágább, mint némely fapados és legalább kultúrált.
B/2: Nem dolgozik semmilyen légitársaságnál, de valamilyen pozitív tapasztalata volt már valamelyikkel, vagy esetleg valami ismerőse ott, akire felnéz, szóval védi mindenfajta támadás alól az adott légitársaságot, mint egy elkötelezett nyugdíjas Gyurcsányt vagy Orbánt.
B/3: Ugyanaz, mint a B/2, csak negatív, valamelyik légitársáságot utálja, olvasott róla valami rosszat és többször sikert aratott már társaságban az olvasmányának elmesélésével, vagy valami ilyesmi és ilyenkor a Homáron is fikázza, mint egy Gyurcsánynak elkötelezett nyugdíjas Orbánt, vagy egy Orbánnak elkötelezett nyugdíjas Gyurcsányt.
(C: Ilyen hozzászólást még nem láttam érdekes módon, pedig személyesen ismerek ilyeneket: azért preferálják a wizzairt, mert magyar cég).
Én, a szuperintelligens diplomás értelmiségi, aki sokat repül repülővel belföldről külföldre, külföldről belföldre, külföldről külföldre, leírom a tapasztalataimat és a véleményemet ide.
A fapadosok a szabályozatlan szabad piac szellemében nevelkedtek. Az easyjet olyan akciókat hajtott végre még a klasszikus időkben 10 éve, hogy felszállt a főnök meg 10 alkalmazott narancsárgában a BA gépére, ahol éppen sajtótájékoztató volt. Meg otthagyták a vakokat, meg a csonka-bonkákat, ha nem volt elég kísérő, vagy pénzt számoltak fel (vagy akartak felszámolni) a tolókocsiért vagy a kövérségért, 2 darab 1 fontos jegyet reklámoztak óriásplakátokon, hogy lám velünk 1 fontért lehet repülni míg a többi 198 50 fontba került. A késésért, járattörlésért semmi kompenzációt nem fizettek, csak jogot adtak a következő gépükre (ami lehet, hogy két nap múlva ment csak és csak akkor, ha volt még rá jegy). Összezárták az alkalmazottaikat kis irodákba, keveset fizettek a pilótáiknak. De Európa védi a fogyasztókat, meg a dolgozókat, még az olyan relatíve szabad piacot tisztelő része is, mint Nagy Britannia és bevezettek egy csomó szabályt, aminek az áthágásáért komoly bírság súlytotta a légitársaságokat. Ezek aztán megtanulták, hogy akkor az adott rendszeren belül hogy éri meg nekik a legjobban reptetni az utasokat. A legelső és legfontosabb szabály, hogy minél kevesebb gebasz legyen, mert az mindig csak bevételkiesés így vagy úgy. A ryanair pl. Európa legpontosabb légitársasága lett, több helyen külön pult van a ryanair utasoknak a táskaátvizsgálásnál, hogy gyorsan mindenki felszállhasson (Bergamo). Golden Lounge, meg ingyen szendó vagy ital továbbra sincs, bár az easyjet már nem tesco-s farmerben dolgoztatja az alkalmazottakat, illetve csak bevonult olyan helyekre is, mint Németország, meg Olaszország, ahol nem lehet akármilyen az iroda mérete meg a pilóta fizetése, bár szerintem egy sajtótájékoztatón továbbra sem kínálja meg az újságírókat semmivel. És a legfontosabb az Európai Úniós rendeletek minden légitársaságra egyformán érvényesek, ha valamelyiknél nem fizetnek az csak azért van, mert nem verte bele még az orrukat 1-2 öntudatos utas valami komolyabb kártérítési perbe, vagy már csődközelben vannak és már úgyis mindegy.
A királyi légitársaságokat nem (mindenhol) sújtja a verseny olyan erősen, mint a fapadosokat, mert a nevük az bejáratott, - ez a legfontosabb - illetve némelyik ország állami hivatalaiban nem fogadnak el emailes visszaigazolást, csak
Az én és környezetem statisztikája úgy néz ki, hogy a sok fapados repülés közt volt, hogy becsúszott párszor pár óra késés, egy járattörlés (2006 aug 10, Londoni terroristaleleplezés), néhány köd miatti 200 km-el távolabbi reptéren való leszállás. A sok királyi repülés közt egy teljes otthagyás, jópár késés, néhány overbooking, csomó csomagelhagyás. Alapvetően az ár alapján döntök mindig, de azért a Malévet szeretem ócsárolni a fenti eset óta. A Milano Malpensai képviselőre csak rá kell nézni... Ócska kommunista banda! És még van egy hobbim, szeretném megérteni, hogy a különböző bank és hitelkártyákkal való repjegyfizetések között mi okozza az elég nagy különbséget és különösképpen azt, hogy hogyan tud egy átutalási költség 1000-1500 Forintra rúgni és hogy ez vajon miért nem szúr szemet Európának.