Az index szereti a menő dolgokat. Menő dolog érteni a borokhoz, az autókhoz, menő dolog a legújabb és leggyorsabb számítógépekhez érteni, esetleg birtokolni őket, menők a mindenféle gadgetek, menők a gazdagok. Ennek megfelelően van is Totalcar, meg Alkoholista, ezen kívül meg mindenféle techblog, satöbbi. Sőt, az ilyen szubkultúra kategóriákba kerülő dolgok néha a címlapra kerülnek, jön az új operációs rendszer, amit az indexolvasók nagy része használni fog, akkor annak a tesztje már a címlapra való (bár a linuxrajongók meg az applehívők biztos nem örülnek ennek nagyon, én sem).
Mégis néha az az érzésem, mintha Marie Antoinette és udvartartása adna ki egy újságot a sans-culottes-oknak az újfajta kalácsokról. Most a főcím például: "Finishben a 3G és a wifi belvárosi versenye" volt (A kép a cikk illusztrációja volt a címlapon, onnan loptam). Nem tudom, hogy mi az a 3G, a wifi-t igen, de az átlagember, aki online híreket olvas egyáltalán nem feltétlenül tudja, vagy kell, hogy tudja, hogy egy mobiltelefon rajongó milyen módon küld adatokat a haverjának. És nemcsak, hogy csak keveseket érint, de még csak nem is annyira érdekes. Ha én szeretném használni, mert kell/tetszik/beleszerettem, akkor utánanézek. De a főoldalra minek? Aztán azt is észreveszem én az éles szememmel, hogy az index szereti az apple-et. Viszonylag sűrűn felkerül valami hír az új iphone-ról vagy macbookról vagy ipodról. Menő, rendben van, (szerintem egyébként elég régen volt az), van is az a kisgyerek, aki a magyar appleblogot csinálja lelkiismeretesen, tök jó. De a címlapon? Miért? Az apple-nek vannak igen jó designerei, és igen jó marketingesei, még ha az én ízlésemnek hangyányit (na jó mammutnyit) túl agresszív a marketing, de effektív. De az index a címlapon miért reklámozza? Olyan ez kicsit, amikor fociban le sem kell fizetni a bírót, tudja magától, hogy hova kell fújjon. Az ilyen bíró szar.