HTML

larisse

Olaszságokkal kezdtem, ma már a magyar politikába/közéletbe is belepofázok. Azért jó ide írni, mert legalább kevésbé fárasztom az ismerőseimet a kávéházi filozófiával.

Linkblog

Blog és marketing

2008.09.02. 12:39 cpandacsoki

Egy ideig gyüjtögettem a típuskommenteket a blogokon, hogy kicsit felturbózva egy bejegyzés legyen belőlük, de nem olyan jó ötlet. Inkább pszichológiai elemzésre szorítkozom.

Az első dolog az érzelmi beállítódás. Azt hiszem, hogy amikor elolvas valaki egy bejegyzést először eldönti (nem feltétlenül tudatosan), hogy jó-e, igaz-e, érdekes-e, megalapozott-e, vagy sem. Ide tartozik még az is, hogy megszólítva érzi magát, például, ha valaki olyasmit ír, csinál, olyan megoldást alkalmaz, amit az olvasó jobban ismer, exkluzívnak tartja, kvázi úgy érzi, neki szól. Mindezt nem csak a bejegyzés fő témájával kapcsolatban, hanem különböző részletekkel kapcsolatban is megvizsgálja. Ha valaminél, legyen az a főtéma, vagy a egy részletkérdés kileng az érzelmi mutató valamilyen irányba, akkor kommentel. Ez függ az olvasó aktuális hangulatától is. Természetesen itt a kommentelő olvasók motivációjáról van szó, mert nyilván mindenki odaszól a számítógépnek, "hogy ez hülye, mit várt?", vagy "hú ez de király, kipróbálom", de a kommentelés már a közélet része és most csak azzal foglalkozom. Mindezt egy régebben írt példa  alátámasztja, ahol a repüléssel kapcsolatos homárbejegyzésekre írt kommenteket osztályoztam.

Az érdekes ebben az egészben az, hogy a naív ember azt várná, hogy egy bejegyzés után racionális vita alakul ki, vagy esetleg hasznos segítséget kap a bejegyzés írója, (ez elő is fordul), de a hozzászólások többsége (tisztelet a kivételnek, úgy értem láttam már olyan bejegyzést sok kommenttel, ahol ez nem volt igaz) érzelmi töltetű és semmilyen indoklást nem tartalmaz. Hiába kéri például Pillangó próféta a rádióban a "rúzvelt-rózevelt" interaktív vitában a hallgatókat, miután benyögik, hogy "rúzvelt"-nek vegy "rózevelt"-nek kell ejteni az elnök nevét, hogy "Arra kérem az osztály tanulóit, hogy szavazataikat indoklással adják le", hiába. A hallgató (kommentelő) amellett kötelezi el magát, ahogyan a Nagymamája mondta, vagy ahogyan a kedvenc villamossofőre mondja be a hangosbemondóba, más nem nagyon érdekli.

 

Nézzünk még egy példát a Homárról, ezt: Valaki azért panaszkodik, mert az Iphone-ját nem küldik szervízbe, hanem Németországba és 15 napon belül eldöntik, hogy a hibát a használó okozta vagy sem, és ha nem, akkor küldenek új telefont, addig meg kaphat cseretelefont, de nem Iphone-t. Mindez a T-Mobil égisze alatt történik. Lássuk a kommenteket.

Szegény koma, gondol bele az olvasó, nagy szarban lennék, (vagy emlékszem, amikor nagy szarban voltam), mert nem volt napokig telefonom. De Németországban legalább korrektek:

Szerintem jobban jár a német megoldással :) Egyáltalán miből gondolja, hogy itthon kevesebb ideig tartana?

Szerintem jobban jár, ha Németországban javítják meg, öregem. Ezek itt nem gyógyítanak, csak teszik!

Jobban jársz Németországgal, hidd el. Én egyszer javíttattam telefont, egy nokiát, a szolgáltató szervízében, na az kereken 30 napig tartott. (ez informatív)

 

A T-mobil az egy szar, megbízhatatlan cég, gondol bele az olvasó:

mit vártál T-őlük?

 

Minden szarért panaszkodnak, pedig az eljárás korrekt, gondol bele az olvasó:

Örüljön, hogy kap kölcsöntelcsit...

 

Az illusztráció a bejegyzéshez egy törött telefon, a márkája nem látszik, a bejegyzés nem szól a meghibásodás típusáról, meg eleve telefonba mondta bele a naív ügyfél, valami itt nem kóser, valami itt büzlik:

A tores az miota meghibasodas? Mi volt a baja a keszulekenek? Miert nam raknak be egy valodi fotot? Ez csak fotosopp. Cserekeszuleknek remelem Nokia 3210-es jar :))))))))))

 

A következő kommentet egy konstruktív javaslat, arról szól, hogy hogyan lehetne esetleg saját kezüleg megjavítani, nem másolom ide, de lényeg, hogy ilyen is van.

 

Egy új telefon miatt új szerződést kötni hülyeség, gondol bele az olvasó:

"csak emiatt kötött még egy témobilos szerződést" =? sikeres ember...

 

Szar az Iphone, jóbarátom megszívta vele és drága, gondol bele az olvasó:

Eleve sz@r ez a kütyü. Egy barátom,még az elsők között vett egyet kártyafüggetlen méregdrága áron. Majd kettő hét múlva mesélte,hogy örült,hogy sikerült eladni valami hasonlóan kíváncsi baleknak. Ő szerinte mindenre tök jó,csak telefonálni nem. Az sms meg egyszerűen lehetetlen.

a sznobizmus ara. rohoghetek? buta humanoid :(

Nesze nektek ájfón! Sznobság.

 

Az Iphone jó, a szervíz jó, az emberek előbb kezdenek panaszkodni, minthogy felderítsék a lehetőségeket, gondol bele az olvasó:

Ez baromság. 1-2 nap alatt cserélik vagy javítják az iPhone-t jelenleg. A T egy külső céggel szerződött a javításra, nem az Apple szar szervize foglalkozik ezekkel a telefonokkal. Jelenleg nincsenek elhavazva. A minap a szervizes pultnál mellettem állt egy fickó, annak 24-72 órát mondtak. Rákérdeztem a pultosnál, azt mondta néhányat cseréltek pixelhibával, néhányat mert nem forgatta el a kijelzőt, és sokan vitték vissza aktiválási hibával, amit a helyszínen orvosolnak, mert általában a júzer bassza el. A tököm tele van már a megalapozatlan fikázással. (részben konstruktív)

A Júzer nem bír ki két hetet az iPhonja nélkül?

 

Ez nagyjából az első pár komment alapján. Az érdekes még ebben, hogy a kommentekből marketinget lehetne tanulni cégeknek és pártoknak és jól látszik, hogy a nehezen kikezdhető érzelmi hozzáállás határozza meg egy ember viszonyát egy termékkel, céggel, üzenettel, legyen az az Iphone, vagy a T-Mobile vagy maga a bejegyzés iránti szimpátia. Ha kommunikáció szakos lennék, akkor ebből írnék szakdolgozatot. (Jut eszembe, már majdnem kész egy kapcsolódó disszertáció a politikai aspektusáról a dolognak (kampányolás, marketing) a magyarországi viszonyokra, Zs. írja és elég király lesz).

1 komment

Címkék: németország iphone homár t mobil

A bejegyzés trackback címe:

https://isis.blog.hu/api/trackback/id/tr97644721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

killin tours · http://www.myspace.com/toubob 2008.09.24. 13:11:06

a róhatt szemétt idióta fityfittyes mobiltársaságok hogy illlyen szarokat gyártanak és nem képesek a cserekeskedelemben eleget kertelnek!
és amúgy tök hülye az emberünk, hát hogy képzeli már a pikcsör menedzsserrel beküldi a damage reportot! remélem ivándzsó telefont kap helyette!
mondjuk amúgy az egyik haverom macskájának az előző tulajdonosa mesélte, hogy ez a telefon egy nagy fostaliga eleve, nem lehet vele te is fiam, nem beszélve március iduska!
de azt jobb ha tudja mindenki, hogy a zs phone egy alvállalkozóval javíttatja a az ügyfelek szarjait, és nem a szar körte szervízben. és 3 és fél perc alatt lecserélik a hibás gombokat!!!!!
egyébként, meg örüljön a köcsög, hogy nem fényorgonázik a szakállával a Zsmobile security!

me a deh fuss man posting inna dis raaastafireeee!!!!!!!!!!!