HTML

larisse

Olaszságokkal kezdtem, ma már a magyar politikába/közéletbe is belepofázok. Azért jó ide írni, mert legalább kevésbé fárasztom az ismerőseimet a kávéházi filozófiával.

Linkblog

Malpensa

2007.11.11. 16:09 cpandacsoki

Ha az ember sokat utazik, akkor hajlamos azt hinni, hogy könnyen feltalálja magát akárhol, pályaudvarokon, reptereken például, rohangászás, kérdezősködés, hosszú felesleges sorbanállások nélkül. Milánó Malpensa repterén könnyen elillan ez az önbizalom.

Viszonylag új reptér, az 1-es terminál, amelyről ez a bejegyzés szól 1998-ban lett átadva, a 2-es ennél újabb. Van gyors összeköttetése a belvárossal, de Torinóhoz hasonlóan a Malpensa express vonat nem a főpályaudvarra megy, hanem a Cadorna nevű kis állomásra, amiről két metróval lehet eljutni a főpályaudvarra.

Az 1-es terminálon a nemzeti légitársaság, az Alitalia dominál, három sor check-in desk van a részére fenntartva, kb. 15 pulttal soronként. Reggelente (az ilyen gyakorítóképzők ezentúl három közelmúltbeli tapasztalaton alapulnak) néhány pult mögött ül csak ember és olyan nagy sor van, hogy 50 perccel az indulás előtt már késő lenne érkezni, ha itt némán beállna a sorba az ember (tegnap egy olasz így le is késte a reggeli budapesti gépet). A harmadik sor az business class, a szélén pedig van egy "Fast drop" feliratú pult. Én (illetve a három alkalomból egyszer Zs. utazott) idáig két és félszer csak itt csekkoltunk be, de nem azért, mert mi annak a népnek vagyunk gyermekei, amely a forgóajtón való áthaladáskor is könnyedén előz, hanem kényszerből vagy mert küldtek. Ezen kívül van még olyan pult is, hogy "Cancelled flights", meg olyan is, hogy "Check in with hand luggage".

Az Alitalia honlapján elég nehéz jegyet venni, legalábbis ha viszonylag nem sokkal az indulás előtt (1-2 hét) próbálja az ember, mert csak nagyon drága (6-700 eurós jegyeket kínál). De a Malévnek van velük közös járata, és ott valamivel könnyebb. Mondjuk, ha a 10-es skálán osztályozzuk a jegyvétel egyszerűségét és gyorsaságát, akkor a Malév 6 és fél. Az elektronikus jegy nem jelenik meg lehetőségként, ezután a legegyszerübb, azahogy a legolcsóbb az indulás előtt felvenni a jegyet a Malév irodából, ami 5 euróba kerül. Ez az iroda a 3. emeleten van egy szűk folyosón, egy kis "Uffici" feliratú tábla utal rá. Ezt első alkalommal nem is sikerült megtalálni, pedig visszamentem a második emeletről, ahol check-in pultok vannak és ahol az Információ be volt zárva (általában mindig zárva van a 2-3 Információ fele) a földszintre, ahol nyitva volt,  de csak annyit árult el az egyáltalán nem segítőkész hölgy, hogy a 3. emeleten van. Van még az irodákon kívül egy Bigletteria/Ticket Office, ahol jegyet lehet venni, illetve néha az irodákban kiállított jegyeket itt lehet átvenni. A wc-ket is nehéz nyitva találni, átlagosan két alkalomból minden másodszor az elsőt takarítják és csak a második lesz nyitva. Vannak A és B jelű kapuk, a B jelűeket úgy lehet megközelíteni, hogy lemegy az ember a mozgólépcsőn, ami fölött az a tábla áll, hogy "Imbarchi/Gates A", és azon a szinten már van egy olyan tábla is, hogy "Imbarchi/Gates B". Ami még érdekes, hogy elég sok csomagolóhely van, ahol valamennyi pénzért neon zöld műanyagba csomagolják az ember bőröndjét, hogy ne kopjon el, vagy nyíljon ki.

Tegnap egy teljes napot töltöttem ott, pedig csak reggel 3/4 8-tól 9:25-ig szerettem volna, akkor indult a reggeli gép. Megérkezéskor rögtön elmentem a Malév irodába, ami zárva volt, a Ticket  Office-ban nem volt leadva a jegyem, így megálltam a  Malév iroda előtt magabiztosan, hogy csak megérkezik a koma. Helyette egy olasz jött, aki már fel volt paprikázva, pedig hát még bő egy óránk volt az indulásig. A szomszéd irodából azt javasolta valaki, hogy menjünk le a check-in-hez. Lementünk, de persze a Fast Drop-hoz, mert a többi helyen óriási volt a sor és fél óra múlva sorrakerülve mindenképpen késő lett volna rohangálni a jegyekért. Rendes volt a nő, feltelefonált a Ticket Officeba, eltűnt, majd visszatért a koma jegyével, engem meg felküldött, hogy menjek a Malév irodába, ahol megérkezett a koma és, mivel én egyszer módosítottam a foglalást, vegyem át tőle az eredeti (múlt hétre szóló) jegyet, irassam át mára a Ticket Officeban, aztán menjek vissza hozzá becsekkolni. Első lépés rendben (ekkor kb. 3/4 óra volt az indulásig) viszont a Ticket Office-ban nem találták a foglalásomat, mert a Maléves koma nem küldte át. Erre hívják telefonon, de nincs az irodában, jön a főnök, tárgyalnak, hívogatják, de nincs a helyén. Jegyet nekem így ők nem tudnak adni, amúgy is  10 perc átírni,  és már szállnak be a gépbe az utasok (a koma a kapunál volt és köszöngetett az utasoknak anyanyelvre való tekintet nélkül, hogy "Jó reggelt kívánok".  Na jó ez nem biztos, csak az esti tapasztalatok alapján gondolom, hogy így lehetett). Lényeg a lényeg, nem tudtam felszállni, a koma pedig utólag azt mondta, hogy nem ő a hibás, hanem vagy a Malév Call Center, akiket hívtam módosításügyben, (egy Milánói szám, az egyetlen, amit lehet hívni, ha Malpensáról induló jegyet akar az ember módosítani, legyen Kuala Lumpurban, vagy akár Budapesten) vagy én, és ő nem jön le velem a Ticket Office-ba és nem tud segíteni és fizessem ki az esti gépre a különbözetet. (Közben még a skype is csörgött a számítógépén, amit felvett és kérte az öregasszonyt, aki telefonált, hogy beszéljenek később, mert ügyfele van). Később, amikor Zs. otthoni telefonálgatásából kiderült, hogy a Call Centerben belső vizsgálat lesz az ügyben és minden hanganyag megvan, elmentem a Ticket Office-ba mégegyszer, ahol kiderült, hogy a koma 10:14 perckor (3/4 órával a gép indulása után) küldte le az érvényes foglalásom aznapra a T.O.-ba, így hivatalosan én nem jelentem meg a reptéren a gép indulása előtt. A jegyem elúszott, vettem egy újat oda-vissza 270 euróért (az esti gépre és változatlan visszajöveteli dátummal), de már csak miután kiderült, hogy a koma nem fog nekem segíteni, a Malév viszont nagyon nagy valószínűséggel ezért fizetni fog, szó szerint. Meg a lazacért, salátáért, Torta del Nonnoért is, amit a Sky Lounge-ban elfogyasztottam, de még a másfél eurós Osama márkájú tollért is: íme:
































ez volt a legolcsóbb trafikban és szükségem volt rá a jegyzeteléshez. Ezeken felül még 250 euróval jön a Malév a 261/2004 EU rendelet alapján, de ez a játszma holnapra marad.
És akkor még egy szót sem írtam a My Chief Barról, ahol elfogyasztottam egy teát 4 euró 40 centért délután (ja, természetesen ez is költség), pedig az a hely önmagában megér egy bejegyzést, de most már túl sokat locsogtam. Mindenesetre érdemes megnézni, ha Malpensán jár valaki.

3 komment

Címkék: malpensa

A bejegyzés trackback címe:

https://isis.blog.hu/api/trackback/id/tr59225372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Riva Mustafa 2007.11.15. 17:12:26

Olaszok rulez!

cpandacsoki · http://isis.blog.hu 2007.12.07. 11:41:54

Csak egy kis update. Majd egy hónapja van leadva a panasz, a malév semmi információt nem küld, hetente zargatjuk a panaszirodát, illetve Zs, mert otthonról egyszerübb telefonálni. Most elérte a kivizsgáló központot, vagy mit, (a panasziroda csak közvetít), ahol az ügyintéző csak azért vette fel a telefont, mert idegesítette, hogy állandóan csörög, mert ő nem a "devizapanasz osztályhoz" tartozik, aki oda tartozik, az szabadságon van.

2008.02.06. 11:59:08

légy kitartó/baszhatod
süti beállítások módosítása